2015. szeptember 3., csütörtök

Unaloműzésnek tökéletesen megfelel - HEROES ONLINE -

Ha már szóba jött, gondoltam online-ozgatok egy keveset, amíg időm engedi. Biztos jó móka lesz, villant át az agyamon, így nagy bátran belekezdtem. Abban biztos voltam, hogy Andorral együtt már egyszer nekiültünk, hogy mennyire nagyot fogunk mi kockulni ketten. Ennek köszönhetően az istenért nem akarta elfogadni az e-mail címem. Sebaj, beregisztráltam! Nagylány vagyok, megoldom én az ilyeneket xD

Túl nagy angol tudással azért lássuk be nem rendelkezem... de gondoltam, ha régen is megbirkóztam a játék offline változataival negyed ennyi tudással, akkor nem lesz gond. Hát ezzel éppenséggel tényleg nincs :D A nyelvezetét gamerek könnyen megérthetik, amit meg nem értesz, azt érti a gugli fordító. Időd szerencsére van keresgetni közben.Szóval gyors karakter kreálás után, nekiláttam a questnek.

Régebben sokat játszottam a holy fajjal, azóta inkább az élőholtakat preferáltam, de most inkább a régi nagy kedvencet választottam, nosztalgiázzunk! Azt tegyük hozzá, hogy nem volt sok időm játszani, de minden szabad időmet rááldoztam. Ennyi viszont bőven elég volt ahhoz, hogy az alapvető hibáit és erősségeit felmérjem. Íme:

töltő képernyő


Az tetszik, hogy a sztorija egyszerű, online játékként túl bonyolult és kusza sztorit nehéz is lenne követni. Van egy main quest, amit csinálni érdemes - egy darabig biztos - de azért ott vannak a szabadon választhatóak is. Az első ami nagyon tetszett, hogy az elején még szerintem a szintemhez (level1!) méltó ellenfeleket kaptam. A felugró kisablakok segítségével megtanultam, mit hogyan kell csinálni, mit hol keressek a képernyőn. Elindultam és sorra vettem a feladatokat, kaptam a sok XP-t és toboroztam ezerrel. Egyszerűen megállíthatatlannak éreztem magamat. Imádom, hogy a várat nem vették ki ebből a verzióból sem és igazán ötletesen keverték a korábbi szériák jellemzőit. A hősünk is harcban áll és meg is halhat, de nem mozog. A Heroses IV-ben igazán kiakasztott, hogy a hősöm fel alá járkált kedve szerint a csatamezőn, míg az előzőkben olyan aranyosan álldogált ott a sarokban... Itt egy egész jó kombót sikerült összehozni és a csata élvezhető, bár a képernyő ugrálása kicist nehézkednek tűnik néha, annyi baj legyen. A képességek szerzése a VI-ban volt hasonlóan megoldva - nyilán több ability volt választható, itt úgy tűnik igyekeztek kiválasztani és átalakítani egy online játékhoz méltóra őket. Szerintem sikerült.

Eddig a pontig nekem a Heroes élmény garantált volt. És sikerült fokozniuk! A szörnyek közül sok ismerős. Egyik másik át lett szabva kicsit, de nem mondanám, hogy rosszat tett nekik a kozmetika. Bár a játék a harmadik részével hódított úgy igazán, én a kettőt is kipróbáltam. És meg is álltam a próbálkozás szinten, ugyanis abban a szériában LE HE TET LEN volt olyan sereget kovácsolni rövid idő alatt, hogy ne dezintegrálja a seregemet az első szembe jövő fát őrző sereg. A baj az, hogy egy idő után nekem itt is ez az élmény jött át. Nyersanyaghoz olyan nagyon nehezen jutottam hozzá, irreálisan kevéssel rendelkeztem. Fejleszteni kellene a Town Hall-t, hogy kapjak több pénzt, ahogy az régen is működött. Ahhoz viszont kell 200 fa, nekem van 60... Oké, akkor körbejárjuk az erdőt, levadásszuk a szörnyeket és megszerezzük a seggük mögül feltűnően világító farakást. Annyira jól hangzik és oly mesterien kiagyalt terv ez :D Lelkesen elindultam pusztítgatni, az első sikerült, a második is, bár néhány emberem oda lett, egye fene menjünk tovább, kell még száz fa. Egy idő után viszont azt vettem észre, hogy egyre nehezebb a küzdelem és egyre kevesebb esélyt lát már a rendszer is a győzelmemre. Miért? Pedig teljesen felszerelkezve indultam el? Még varázstárgyat is kaptam, sőt három napig még boostot is kapok, akkor mi a baj? Ezt azóta sem tudom, biztos lehet ezt okosabban is játszani, de én olyan lányosan szoktam.

A lényegre visszatérve. Az a helyzet állt fent, hogy szükségem volt fára a fejlesztéshez, emellett szintén sok aranyra. De a seregem elhullt a fa utáni kutatásban, ami még mindig nem volt elég. Vagy vásárolok most sereget, tovább kalandozok és sikerül megszereznem a kellő mennyiségű nyersanyagot, de akkor az aranyamnak mondhatok búcsút. Vagy, megvárom amíg a váram kitermeli a megfelelő mennyiségeket és másnap visszatérek játszani. Ez történt, idő hiánya miatt is.

Visszatértem, de a helyzet továbbra sem javult, ezt megoldva jött a következő hiány és így a questben is elakadtam, mert 65 ismétlem hatvan öt nyilasra lett volna szükségem, amit az istenért nem tudtam összekaparni, pedig nevetségesen kevés ez a mennyiség. Próbálkozgattam a mellék feladatokkal, de sereg hiányában ott is elakadtam. Persze ez is csak idő kérdése volt, hogy megoldódjon, így vártam. Aztán a probléma újra jelentkezett.

Egy másik nagy gond, aminek következtében a sereged rohamosan csökkenni fog, hogy a csaták közben olyan nehezen lehet jól helyezkedni. Jól tudjuk, ha hátba támadnak, nagyobb sebzést kapsz. Ennek értelmében minden lépésünket megfontoljunk, számolgatunk, szinte már sakkpartit játszunk le, mire kitaláljuk, hogyan kellene támadni. Aztán csak a fenekembe harap az a rohadék farkas... Amikor viszonoznám a kedvességét és erőteljesen megcsiklandoznám a popóját pallosommal, rájövök, hogy nem fog menni, mert oda teleportált pontosan a fenekébe egy akadály!!?? A következő körben ő viszont újra megkóstolja a hátsómat.

Ettől függetlenül élvezem a játékot. Tapasztalataim szerint az online játékok sosincsenek tökélyre fejlesztve, vagy a szintlépés nehéz vagy túl sok dologra kell figyelned vagy kifogsz valamiből... Ezektől függetlenül mégis játszunk, ahogy most is. Ha néha elfelejteném, hogy nem a sorozat egyik részével játszom, egyből rájövök, hogy nem így van. Chat fül állandóan ugrál, mivel az emberek chatelnek, másik játékosokkal is meg tudsz küzdeni, vannak kihívások, ezek mind jól láthatóan elhelyezve a képernyőn, hogy biztosan tudd, te most fel vagy csatlakozva a világhálóra!

Így végszóként én mindenkinek ajánlom, a nálam ügyesebbek valószínűleg a nyersanyag hiányát és szörnyek erősségét is könnyen megoldhatják. Ha éppenséggel kezdő vagy az online játékok világában, ez jó kezdés lehet, egyszerű és könnyen megtanulható kezelni. A térképe is átlátható, eltévedni lehetetlen és ami a legfontosabb HEROES játék! Ha a régieket szeretted, ezt is fogod.

Puszi
Manci vagyis Mancodusz, mert az előbbi már foglalt volt... -.- xD

5 megjegyzés:

  1. Ügyesen csinálod. :) A nyersanyag hiányát senki sem tudja megoldani. Mint böngészős, nem fizetős játék üzleti alapja az, hogy ha szeretnél gyorsabban fejlődni, akkor vegyél nyersanyagot a pénzen vehető Hero Sealért. Érdemes folyamatosan a főküldetést csinálni, és a nehezebb harcoknál, bossoknál segítséget kérni. Ha eljutsz CH3-CH4-be (Whispering Plains, és Lightland), ott már érdemes a napi kristályos küldetéseket is csinálni, bár ez utóbbi nyersanyagot a sztori befejezése után lehet nagyobb számban gyűjteni, de ezt csak napi küldetésekért kapsz, a pályán nincs belőle.
    És ami még segít a fejlődésben, ha csatlakozol egy klánhoz, mert vannak klán küldetések is, amit ha megcsinálnak a tagok, azt mindenki leadhatja, így extra tapasztalati ponthoz, és nyersanyaghoz lehet jutni.

    VálaszTörlés
  2. Egyébként próbáltalak felvenni barátlistára, de nem talált Mancodusz nevű karaktert, így valószínű másik szerveren vagy.

    VálaszTörlés
  3. Mancodus z nélkül lehet az a baj o.O Egyébként, valóban igaz a fizess és játssz mottó, de ha napi egy órát játszik az ember ez kiküszöbölhető és a játék is élvezetes marad. Nálam legalább is így működik :D

    VálaszTörlés
  4. Én kicsit többet szoktam játszani, főleg hétvégén... a karakterem már DK 71. szintnél jár, de szerencsére még mindig vannak elérendő célok, mert én is a lassú fejlődés híve vagyok. Sok velem egy időben kezdett játékos elhagyta már a heroes-online-t, mert megunta, túl hamar lett meg mindennel, és unatkozni kezdett. Ez az online játékok legnagyobb hibája egyébként, hogy nehéz folyamatosan fenntartani az érdeklődést, főleg a "kockáknál" :) akik 4 hónap alatt megcsinálják azokat a szinteket, játékelemeket, amiket esetleg évekre terveztek a fejlesztők.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgy én is jártam már, hogy hamar meguntam vagy mert fizetés nélkül nem lehet haladni vagy monotonná válik hamar a játék. De, azért volt olyan is, amit hónapokig játszottam vagy többször visszatértem. Meglátjuk ennek mi lesz a sorsa :)

      Törlés