2015. szeptember 1., kedd

Lenni vagy nem lenni

Sziasztok olvasók!

A mai témámat régóta dédelgetem, de nem igazán találtam rá alkalmat, hogy a Dobran News blogra megírjam. Ennek köszönhetően egy ideig úgy éreztem, nem is olyan fontos ez. De most mégis szeretnék róla beszélni, mert sok fura tekintetet váltok ki ezzel az emberekből.

-          - NERD LÁNY?
-          - Személyesen – vagyis virtuálisan.

Nyugi, így csak elképzelni szokták a kocka csajokat. A valóság rosszabb.. xD

Manapság már annyira nem nagy dolog, talán soha sem  volt az, nekem semmiféleképpen sem, de azoknak az embereknek, akik távol állnak a szerepjáték, PC játék, animék, könyvek, stb. világától, meglepő, hogy az én első gondolatom hazaérkezéskor a kockulás és nem a mosogatás. Persze, nem ettől lesz nerd valaki, hogy nem szeret mosogatni. Hogy őszinte legyek, elég nehéz is ezt megfogalmazni, mert a mai értelemben vett nerdség már nem fedi a régit, amit a 90-es években Amerikában honolt.

A jenkik országában a bénákat csúfolták így. Ez persze máshol is megfigyelhető volt, az elnevezés eltért helyenként, mi például kockának hívtuk őket sokáig. Ezek az emberek nyilván még mindig azok, se nem tűntek el, se nem lettek menők. Maga az időtöltés, amit ők egyedül, barátok nélkül, keserves életük kikapcsolódásaként töltöttek, csak az lett elfogadottabb. Ma már az ilyenfajta dolgokat, mint például számítógépes játékok közösen is lehet csinálni. Ha elolvasok egy jó fantasy könyvet, találok rengeteg fórumot, ahol megoszthatom az észrevételemet, sőt tovább is írhatom a történetet saját elképzelésem szerint.


Szóval közel sem arról beszélünk, hogy a magányos, pattanásos, antiszociális emberek hirtelen közkedveltek lettek. Itt arról van szó kérem szépen, hogy manapság már nem ciki, ha azt csinálod a barátaiddal, amit ők egyedül. Igen, elég jó szórakozás a pasiddal Sims-ezni :P Bár eddig sem láttam értelmét tagadni hobbijaimnak, azért voltak furcsa élményeim, például mikor középsulisként egy stréber bandának elárultam, hogy több vámpír könyvet olvastam, mint amit ők el tudnak képzelni. Kaptam sorra a lesajnáló tekinteteket, mert hát mindenki tudja, hogy vámpírok nem léteznek, minek időt pocsékolni rájuk? Mikor a matek leckét is megcsinálhatnám?! Aztán persze visszanyalt a fagyi... Egyszer voltam olyan butus és megkérdeztem már ugyanettől a kis lánycsapattól, ki az az Edward... és erről inkább nem is szeretnék több szót ejteni, mi volt a beszélgetés vége. Bár nagy valószínűséggel csillámpóni barátunk is nagyban hozzájárult a vámpírizmus elfogadásához, mellyel plusz egy jó pontot szerezhettek a nerdök.

Diablo I. az igazán oldschool játék
Beszéljünk kicsit a kockaság legtöbbek által ismert jelenségéről. I-MÁ-DOK kockulni *-* Lányként persze már csak elvből sem mondhatom, hogy tudok is xD Viccet félretéve taknyos általános iskolás koromban Counter Strike volt a király, na meg a Heroes III. Mostanában a League of Legends, de legyen szó PSP-ről, PS-ről, PC vagy bármi félemás játékról, imádom őket és igen, néha nagyon bele tudok feledkezni. A játék tapasztalataimat is szeretem a hozzám hasonlókkal megbeszélni. Az viszont, hogy kinek milyen a műkörme nem érdekel. És ezzel el is jutottunk a fő mondanivalómhoz. A nagybetűs életben csajos dolgokról kell beszélnie egy lánynak, nem pedig játékokról, de ne búsuljon, aki nem így gondolja. Én sem teszem! :) Mivel ezek az elfoglaltságok teret hódítanak, így egyre kevesebb a fejcsóválás és furcsálló tekintet. Könnyen lehet más hasonló érdekeltségű emberekkel ismerkedni nemtől, kortól függetlenül.



És egyre több új dolog üti fel a fejét, ami úgy szint lekötheti a nerdök figyelmét. Az animék világa bár nem egészen ide tartozik, de aki szereti elképzelni, kijátszani azt, hogy milyen kardpárbajt vív ellenfelével, sok animében meg is nézheti! Arról nem is beszélve, hogy rengeteg játékból készült anime. Hogy egy példát említsek Devil May Cry. Bár én először a sorozatot láttam, nem bírtam ki, hogy ne próbáljam ki a játékot, mely legalább akkora élvezet volt, mint az anime.

DMC
Aztán ott vannak még a mangák, illetve képregények. A Kingpin kiadónak köszönhetően a legtöbb nagysikerű képregénysorozatot megkaphatjuk már magyar fordításban, egészen tűrhető áron. Én legtöbb esetben hozzájuk fordulok, ha Andort meg akarom lepni, mert az utolsó pillanatban jut el az agyamig, hogy nemsoká fordulónk van, szülinap vagy egyéb más ünnep, amire illik ajándékot adni. Marvel és DC képregény füzetek és könyvek is kaphatóak, amiket az újságárusnál nem tudunk már megvenni. A reklámnak véget vetve, szerencsére Hollywood is egyre többet foglalkozik a képregények univerzumával és adja ki a jobbnál jobb filmeket, melyekre már inkább hétvégét mint estét szentel az ember, ha végig akarja nézni őket.

Marvel szuperhősök


És ismét jön a lényeg, ezeket bárki elérheti! A felsorolt szórakozási formák, melyek csak alappillérei a nerdségnek nincsenek elzárva a világtól. Így hát miért is gondolná bárki, hogy ez csak fiúknak szól? Vagy hogy a "mesék" csak gyerekeknek valók? Pont a mai napon találtam rá Aunty Shirley fészbuk oldalára, aki 68 éves létére folyamatosan cosplay versenyekre jár és nagy sikert arat. Csak azért, mert a padtársad, tanárod, főnököd vagy akár tesód fura szemel néz rád, amiért elsírod magad egy sci-fy könyv olvasása közben, vagy mert dühös leszek egy elveszített LOL meccs után, ne tégy másként!

Ez volt a személyes véleményem a dologról. Egyébként kicsivel másabb formában Dobran News keretein belül is olvashatsz a nerd jelenségről.

Puszi
Manci



4 megjegyzés:

  1. A cikkel egyetértek, annyit tennék csak hozzá, hogy a Heroes III után nem a LOL, hanem a heroes-online a király. :) Kicsit még béta, kicsit még bugos, de böngészős heroes játék szép grafikával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt eddig egyszer próbáltam, tetszett, de valamiért annyiban is maradt. Most viszont, ha már így szóba jött, nem kizárt, hogy újra neki is kezdek. :D

      Törlés
    2. Ha segítség kell, akkor a játékban Aisu_Youkai néven megtalálsz. Csak chaten whispelj rám előtt, mert sok idegen próbál csak simán behívni csatába, így az ismeretlen inveket rögtön kinyomom.

      Törlés
    3. Feltétlenül igénybe veszem akkor a segítséget, mert ahogy írtam is, van hogy elakadok... :3

      Törlés